Vaak gestelde vragen

Bestellingen

U heeft tot 14 dagen tijd na ontvangst van de bestelling om beroep te doen op het herroepingsrecht. Gelieve hiervoor gebruik te maken van het contactformulier.

U kunt uw bestelling niet wijzigen.
U kunt echter een volledige bestelling vóór verzending annuleren of een product na ontvangst retourneren op grond van uw wettelijk herroepingsrecht.
Bekijk hoe u een bestelling kunt annuleren of uw herroepingsrecht kunt uitoefenen.

Betalingen

Wij bieden verschillende betaalmethoden aan:

  • Bancontact / Payconiq
  • Kredietkaart (Visa / Mastercard)
  • Paypal
  • Apple Pay

Leveringen

Standaard is het afleveradres hetzelfde als het factuuradres dat u bij het aanmaken van uw account hebt ingevoerd. U kunt dit afleveradres echter wijzigen in een ander wanneer u uw bestelling betaalt en uw afleveradres invoert.
Deze handeling kan zo vaak als u wilt worden uitgevoerd.

POUJOULAT stelt slechts één leveringswijze voor:

  • Levering aan huis: de producten worden geleverd op het adres dat de klant bij zijn bestelling op de website van Outsteel heeft opgegeven.

Leveringen vinden alleen plaats in België en Luxemburg. Om logistieke redenen is het niet mogelijk het afleveradres te wijzigen nadat de bestelling is geplaatst. In geval van overmacht kunt u wel contact met ons opnemen.

De transportkosten en de vervoerder zijn afhankelijk van het totale gewicht van uw bestelling.

Hier is de lijst met tarieven:

Poids (en kg)Tarif (en €)Transporteur
0 – 309,99Bpost
30 – 99914,99UPS

De levertijden verschillen naargelang de producten al dan niet op voorraad zijn:

  • Als de producten op voorraad zijn, wordt de bestelling binnen 24/48 uur verzonden (in werkdagen).
  • Als de producten niet op voorraad zijn, wordt de bestelling verzonden nadat de producten geproduceerd zijn. De levertijd bedraagt dan +/- 3 weken.
  • Als een bestelling is samengesteld uit voorraadhoudende en niet-voorraadhoudende producten, wordt de volledige bestelling binnen de langste levertijd verzonden.
  • Wij doen ons best om de theoretische levertijden die wij op de productfiches vermelden te respecteren, maar wij kunnen niet garanderen dat deze gerespecteerd worden.

Na verzending en zodra de bestelling door de transporteur is overgenomen, wordt een e-mail naar de klant gestuurd om de opvolging te verzekeren. De levertijd hangt af van de vervoerder (tussen 2 en 5 werkdagen).

Leveringsvoorwaarden

De levering vindt plaats tot aan de voorgevel van de woning van de klant (rekening houdend met de door de klant bij de bestelling opgegeven leveringsgegevens). De verantwoordelijkheid van de vervoerder eindigt bij het lossen van de goederen.

Onze bezorgers zijn niet verplicht de bestelling tot op een verdieping te brengen, of een ander speciaal verzoek van de klant.

Moeilijkheden bij de levering

Indien de klant niet thuis is op het ogenblik van de levering, zal de transporteur een bericht van passage achterlaten en een tweede keer terugkomen. In geval van een nieuwe afwezigheid van de klant, zal de vervoerder de goederen terugsturen naar POUJOULAT. De klant zal dan nieuwe leveringskosten moeten betalen om zijn bestelling te ontvangen en zijn leveringsadres te corrigeren indien het foutief was.

In geval van onvermogen om de levering uit te voeren tegen de aanwijzingen van de klant aan de vervoerder in, wordt de levering geannuleerd en zijn de leveringskosten voor rekening van de klant.

In geval van levering op een relaispunt heeft de klant 9 dagen de tijd om het pakket af te halen. Indien deze niet binnen de gestelde termijn wordt opgehaald, worden de goederen teruggestuurd naar POUJOULAT. De klant zal dan nieuwe leveringskosten moeten betalen om zijn bestelling terug te krijgen.

De levering vindt plaats tot aan de voorgevel van de woning van de klant (rekening houdend met de door de klant bij de bestelling opgegeven leveringsgegevens). De verantwoordelijkheid van de vervoerder eindigt bij het lossen van de goederen.

Onze bezorgers zijn niet verplicht de bestelling tot op een verdieping te brengen, of een ander speciaal verzoek van de klant.

Indien de klant niet thuis is op het ogenblik van de levering, zal de transporteur een bericht van passage achterlaten en een tweede keer terugkomen. Afhankelijk van de vervoerder komt hij een tweede keer langs of ligt uw bestelling op een afhaalpunt bij u in de buurt. In geval van een nieuwe afwezigheid van de klant of indien de bestelling niet werd afgehaald op het afhaalpunt, zal de transporteur de goederen terugsturen naar POUJOULAT. De klant zal dan nieuwe leveringskosten moeten betalen om zijn bestelling te ontvangen en zijn leveringsadres te corrigeren indien het foutief was.

In geval van onvermogen om de levering uit te voeren tegen de aanwijzingen van de klant aan de vervoerder in, wordt de levering geannuleerd en zijn de leveringskosten voor rekening van de klant.

Als het pakket bij u thuis wordt afgeleverd, volg dan de onderstaande stappen:

  1. Controleer dat het pakket niet beschadigd is. Als het beschadigd is, weiger het pakket
  2. Controleer indien mogelijk de inhoud
  3. Aarzel niet om uw opmerkingen achter te laten op de leveringsbon van de vervoerder

Als u uw pakket niet hebt gecontroleerd op het moment van levering, maar een probleem constateert (beschadigde product(en), fout, ontbrekende product(en)…), kunt u ons dat laten weten door ons contactformulier in te vullen en een foto van het (de) betreffende product(en) bij te voegen.

Wilt u de bestelling terugsturen?
U heeft een wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen vanaf de ontvangst van de bestelling. Na deze termijn kan Cheminées Poujoulat weigeren de aanvragen betreffende beschadigde producten, enz. in behandeling te nemen.

U kunt niet rechtstreeks contact opnemen met de vervoerders, alleen onze teams zijn daartoe bevoegd. Laat eventueel uw bericht achter via het contactformulier.

Terugzendingen

Een product kan binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Dit is de wettelijke herroepingstermijn.
Zodra u ons via het contactformulier op de hoogte stelt van uw wens tot herroeping, heeft u 14 dagen de tijd om het product te retourneren.

U kunt een enkel product uit de bestelling, meerdere producten uit de bestelling of de gehele bestelling retourneren.

Het product terugsturen
Wanneer u ons via het contactformulier op de hoogte stelt van uw wens om te herroepen, en afhankelijk van het pakket:

  • Op eigen kosten kunt u:
    • het artikel direct per transporteur terugsturen
    • of het artikel afgeven bij onze klantenbalie in ons magazijn in Nijvel.
  • Het bedrag van de geretourneerde artikelen wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending terugbetaald.
  • U ontvangt een e-mail ter bevestiging van de terugbetaling.

NB: een retourzending is niet geldig voor op maat gemaakte artikelen (bijvoorbeeld artikelen die gepersonaliseerd zijn met de kleuren van uw keuze).

PROFITEER VAN EEN UITZONDERLIJKE KORTING

-20%
*geldig van 15 tot 31 oktober 2023